En av de vanligaste ursäkterna till att det inte finns tid för träning är ju tidsbrist (värsta lögnen). Men nu har jag semester i 5 veckor, alltså gott om tid för motion, eller hur?
 
Jag har alltid vardagsmotionerat en hel del då jag har hundar som behöver komma ut, men nu har jag flyttat till hus och det är osmakligt lätt att låta de springa av sig i trädgården, särskilt när det regnar och blåser. Det blir massiv ändring på det nu.
 
Hur lägger jag upp min plan för att nå mitt mål nu då? Att bara köra magträning ger inte mycket om musklerna döljs av ett lager fett, så tanken är en kombination av powerwalking, löpning och styrketräning minst 5 av 7 dagar i veckan. Ida Warg har mängder med videos ute på Youtube och jag gillar henne. Hon ska få bli min inspiration och personlig tränare.
 
Kosten är något jag behöver se över, idag har jag fått i mig en kopp kaffe (halverat sockret, wohoooo!!), x antal cigg och cola light. Lightprodukter är inte hälsosamt men jag får börja där, vanlig cola innehåller så sjukt mycket socker och sockret är något jag tänker utesluta till vardags. Men såhär ser en vanlig morgon/dag ut hos mig. Ingen mat what so ever!! Jag behöver till en affär och shoppa på mig massa frukt och bra saker att äta.
 
Idag har jag hunnit med 1 timmes promenad med hundarna (6 km) och 3 set av Idas magövningar (https://www.youtube.com/watch?v=UW0ZxTlPGlY) samt 3 set av hennes rumpövningar (https://www.youtube.com/watch?v=uOMOcXsbccM).
 
Fy i helvete vad jobbigt det var med magövningarna, sjukt jobbigt. Fick fuska på sista setet och byta ut sista övningen mot en annan övning som jag klarade av. Hur detta ska gå att genomföra 5 dagar i veckan, ja det återstår att se. Men nu in i duschen, jag luktar gammal lök. Not so fresh!
 
En av mina powerwalkbuddys!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej